Повода
да напиша тази статия са три събития сливащи се в едно цяло. Всъщност това е
най-краткото определение за синхроничност. Събитията са една песен, един филм и
движещото се изображение на нашата галактика на фона на страницата на
„Паралелна реалност”. А цялото разкри същността на символа на спиралата.
Песента
е на групата Gamma Ray -
“Beyond the black hole”. Пълния текст на песента може да се види тук:
Ще си позволя да цитирам три
куплета от нея:
I have come from so far away
From the sunlight of my home
And I have seen it's the only way
Now my sun is dead and gone
I raise my head in silent anger
Seems there is no place for me
The only way out is to go
Where no one's gone before
Seems there is no place for me
The only way out is to go
Where no one's gone before
There was a trigger, for my decision
It's right behind my eyes
Into the darkness of my vision
It's right behind my eyes
Into the darkness of my vision
I let my spirit rise
Текста
чудесно описва потъването навътре от Светлина към Тъмнина. Първия и втория
куплет показват края на личната история на героя, а третия куплет е
най-показателен. Той показва ключовата роля на Тъмнината за издигането на Духа.
Обложката на албума, от която е песента, показва че авторите много добре
Разбират същността: Колоните Яхин и Боаз, Хор(ус) и Анубис, символа на тъмната
ни сянка в средата, Ин/Ян символа над портала, черната дупка в центъра и цвета
на старо злато. Албума е от 1997 година...
От филма (края
на сериала Фарскейп „Farscape: The Peacekeeper Wars”) разбрах че Тъмнината е Първична. Светлината само разсейва
Тъмнината, докато Тъмнината поглъща Светлина - всеки астроном знае че в центъра
на нашата спирална галактика има черна дупка, която постепенно я поглъща,
слагаща край на всички истории. Така завършва и един от любимите ми сериали - Farscape. Джон Крайтън създава
черна дупка, заплашваща да погълне цялата галактика. Неговите доводи за това са
известни поне от римско време - политиката на отравяне на кладенците. Щом като
в галактиката няма да има мир - няма да има галактика! Крайтън слага край на всичко, точно както агент Смит. За разлика от
Смит който просто иска Край, Крайтън (също като Нео) иска Мир и прекратява
Края. Всъщност края на филма „Farscape: The Peacekeeper Wars” е абсолютно същия
като края на трета серия на „Матрицата”, а Джон Крайтън изиграва ролята на Нео
в сериала, но не постига освобождение като него.
Черната дупка
не е възможно да се види, тъй като тя не отразява никаква светлина. Всъщност
това което се вижда е огромно струпване на светлина, привлечена от черната
дупка, преди нейното поглъщане. Тъмнина, обкръжена от Светлина. Точно както
тук:
Или тук:
Краят се
намира в центъра на спиралата, в нейната „черна дупка”, докато безкрайните
истории са в нейната постоянно разширяваща се периферия. И ако Буда е казал че
преди него е имало хиляди други буди, то един от тях може би е създал това - спирален
петроглиф:
Спиралата съдържа пълно разбиране
за същността на Играта, нейното начало и край, които съществуват и не
съществуват едновременно като част от едно неразривно цяло. Ето това е
най-дълбоката същност на символа на спиралата.
Излизането от Играта в този вариант за Изход, не става по нейната периферия, в която са историите, а в нейния център, където е черната дупка. Затова и спиралните клонове на галактиката постоянно се въртят, докато черната дупка е неподвижна в центъра. Докато има движение, ще има и Игра, дори и когато това движение е по пътя към центъра. Движението навън е Ян потока, а движението навътре - Ин потока, но докато движението навън е безкрайно, движението навътре свършва в бездънното Ин (или, както може да се напише - бездънното Женско). И бездънно не означава че това е постоянно падане, означава просто че не съществува дъно, не съществува каквото и да е. Това вездесъщо Нищо се съдържа във всеки от нас, защото сме постоянно променяща се амалгама от Ин и Ян, осигурявайки парадокса че съществуваме и не съществуваме едновременно. Този изход от Играта означава и загуба на индивидуалност, претопяване от бездънното Ин и ставане част от него. Въпреки че не съм чел Кастанеда, мисля че той споменава за това като изяждане от Орела. Въпреки този „малък” недостатък, това е един възможен изход от Играта.
Излизането от Играта в този вариант за Изход, не става по нейната периферия, в която са историите, а в нейния център, където е черната дупка. Затова и спиралните клонове на галактиката постоянно се въртят, докато черната дупка е неподвижна в центъра. Докато има движение, ще има и Игра, дори и когато това движение е по пътя към центъра. Движението навън е Ян потока, а движението навътре - Ин потока, но докато движението навън е безкрайно, движението навътре свършва в бездънното Ин (или, както може да се напише - бездънното Женско). И бездънно не означава че това е постоянно падане, означава просто че не съществува дъно, не съществува каквото и да е. Това вездесъщо Нищо се съдържа във всеки от нас, защото сме постоянно променяща се амалгама от Ин и Ян, осигурявайки парадокса че съществуваме и не съществуваме едновременно. Този изход от Играта означава и загуба на индивидуалност, претопяване от бездънното Ин и ставане част от него. Въпреки че не съм чел Кастанеда, мисля че той споменава за това като изяждане от Орела. Въпреки този „малък” недостатък, това е един възможен изход от Играта.
Докато сме
хванати в тази вечна спирала на Самсара, ние сме роби на системата. Всъщност
цикъла на Самсара не е движение в кръг,
той е движение по спирала. Защото нищо, никога, не се повтаря. Затова и хората трудно забелязват повтаряемостта/циклите, които едновременно са едно и също нещо и не са. Природата много ясно го е показала в една
най-обикновена паяжина:
Зацикляйки в
дадена игра ние сме в ролята на насекомо, хванато в паяжината. Колкото повече
се борим да продължим да разиграваме една и/или повече истории, толкова повече
сме оплетени в тях и бавно се задушаваме, стоейки на едно място. Борбата обаче
привлича и вниманието на паяка. А паяка е твореца на Играта. Това навява определени аналогии с "Матрицата 5" и как се определя среща със "Създателите на Играта". Познайте какво може да се случи след срещата на незнаещите че всъщност самите ние сме Творците на тази холографско-фрактална Игра, участвайки в нея...
Между другото обсебеността със своята (лъжлива) история е и причината масовата част от човечеството да не може да излезе в
космоса. Обзето от своята лична история, отричащо възможността за други (извънземни) истории, и затова закотвено на своята
планета, оплитайки се все повече в собствените си лъжи. А тези, които
излизат (тук говоря за секретната космическа програма) стават жертви на паяка (претопени от него човешки хибриди).
Неслучайно думата живот на английски (life) съдържа в себе си лъжа (LIfE). Хората всъщност живеят една шибана лъжа (LIFE=(F)uckingLIE)...
Продължавайки
борбата/движението на едно място, идва паяка и ни завлича в центъра на
паяжината, където ни поглъща, правейки ни част от него. Насекомото едновременно
съществува и вече е изядено в момента в който се е хванало в паяжината.
Пускането на историите е еквивалентно на разкъсване на паяжината и
Освобождение, само тогава вече може да видите спиралата на Самсара „отгоре”. И
да избегнете пълната асимилация от Играта. Друг вариант е вие да станете
Паяк. Само гледайте да не сте мъжки, защото женските си ги хапват след сватбата;).
Илюстрирах че Изхода от
Играта е показан много добре в природата. Какво може да направи насекомото,
хванато в паяжината? То трябва да спре да се бори, защото по този начин се оплита
все повече. Метафората е за това, че човек трябва да спре да влага енергия в
самата Игра и да спре да се включва в нови и нови истории. Насекомото трябва да
се опита да скъса всички задържащи го нишки от паяжината. Това е символ на
всички истории, които трябва да бъдат пуснати. В Будизма това е освобождаването
от привързаности. И първото нещо което Нео направи след истинското си събуждане е освобождаване от връзката с Матрицата.
И това може да стане във всяка точка от паяжината - метафора че за освобождение не е необходимо „разширено” или „стеснено” Съзнание. Разбира се, по-лесно е да се освободите в средата на паяжината, защото там има по-малко нишки (както се вижда от картинката). Не в нейния край или център, където нишките са значително повече, а в златната среда. Аналогия на това в реалния живот е откъсването от Играта, потъвайки навътре към Великото Ин. Както е направил Буда, стоейки седем денонощия извън всякакви истории, пускайки ги. 7 денонощия по 24 часа по 60 минути е равно на 10080, което е свещеното число за будистите 108 (за което съм писал тук) + две нули.
И това може да стане във всяка точка от паяжината - метафора че за освобождение не е необходимо „разширено” или „стеснено” Съзнание. Разбира се, по-лесно е да се освободите в средата на паяжината, защото там има по-малко нишки (както се вижда от картинката). Не в нейния край или център, където нишките са значително повече, а в златната среда. Аналогия на това в реалния живот е откъсването от Играта, потъвайки навътре към Великото Ин. Както е направил Буда, стоейки седем денонощия извън всякакви истории, пускайки ги. 7 денонощия по 24 часа по 60 минути е равно на 10080, което е свещеното число за будистите 108 (за което съм писал тук) + две нули.
Когато
достатъчно нишки бъдат скъсани, насекомото трябва да събере вътрешната си сила
и разкъсвайки останалите да се освободи. Никой няма да ви помогне да излезете
от Играта/Самсара - това само вие може да направите. Някой може да ви помогне, посочвайки възможностите, но вие сам трябва да ги оползотворите. Тогава ще видите спиралността на Играта "отгоре". Затова и написах че
спиралния петроглиф може да е нарисуван от буда, а най-известния будистки
еквивалент на спиралата е свастиката, която съдържа И кубичността на Платформата в себе си.
Илюстрирах че Историята
на Галактиката и на Пътя на Съзнанието може да се разкрие в една най-обикновена
паяжина. Не е необходимо да имате „преживявания извън тялото”, срещи с извънземни, мощни телескопи
и супер технологии за да разберете това. Просто наблюдавайте всичко около И във
вас и същността рано или късно ще ви се
разкрие. Дали това ще стане с песен, филм, картинка и/или с най-обикновена
паяжина не е от значение. Всички отговори вече са вътре във вас, необходимо е
само да се отключат. Дали вие ще изберете да се освободите, както винаги,
зависи само от вас. От вас зависи и дали ще попаднете в друга паяжина и/или сам
ще станете Паяк/Творец на нова Игра...
Няма коментари:
Не е разрешено публикуването на нови коментари.