Това интересно
заглавие ми хрумна чак в средата на статията, когато разбрах за какво всъщност
пиша. Доста често когато започна да пиша за нещо Въобще не знам за какво и го
разбирам около средата или края на написаното.
Какво представлява десятката и защо тя е в основата на „нашата” „цивилизация”? Това беше въпроса, който бях решил да изясня с писане, а се получи нещо по-голямо, съдържащо и обезсмислящо въпроса. Истинските отговори обезсмислят задаването на въпроси...
Какво представлява десятката и защо тя е в основата на „нашата” „цивилизация”? Това беше въпроса, който бях решил да изясня с писане, а се получи нещо по-голямо, съдържащо и обезсмислящо въпроса. Истинските отговори обезсмислят задаването на въпроси...
И така, Десятката
- единица застанала пред своя Източник - нулата. Съзнанието, преминало през
деветте цикъла и застанало пред пораждащата го нула. Съзнанието има два пътя -
пътя към Бездната - да скочи в Нулата и да се разтвори в нея и пътя на още един
цикъл на отражения, което се изобразява от 11. Едно Съзнание създава отражения
на самото Себе си в Светлината на новия цикъл от девет подцикъла. Това
естествено е илюзия за избор. Ако избереш нов цикъл ти всъщност се изправяш
пред безкраен ред от цикли. Хубавата новина е че Съзнанието периодично е
поставено пред същия избор. Това е изразено чрез числата 20, 30, 40 и т.н.т.
Този избор се изразява през безкрайната цифрова редица на числата с нула в
края.
Ако изберем
Бездната, нашата лична история свършва. Това може да се илюстрира с хората
които могат да броят само до десет. За такива хора се казва че „нищо не става
от тях” - те са „нищо”. Ето и един Дзен виц по темата: „-Здрасти, к'во става? -
От мен Нищо, а от теб?”.
Избора на
Бездната е Избор, прекратяваш всякакви избори. Самата дума избор означава че
преживяваш низ от различни варианти на борба - (н)ИзБор(ба), различни версии на
режима на оцеляване, режима на „Да не бъдеш”, „бъдейки”... А Избора на Бездната всъщност е „Да бъдеш”,
„небъдейки”... Ако не изпаднете в когнитивен дисонанс и схванете същността на
парадокса и верността и на двете твърдения ще можете да разберете и смисъла зад 108. Това е свещеното число за Индуизма и
Будизма. Тук Съзнанието (1) е изправено пред особен избор между Бездната (0) и
Платформата (представена от 8). Съзнанието избира едновременно и двете и се
превръща в бодхисатва и може да се проявява в Платформата без тя да му влияе и да
го регистрира. Това е най-дълбокото значение, налято от споменатите религии в
числото 108. А принадлежността на Буда и в двата свята е изобразена чрез
свастиката - символична репрезентация на „черното слънце”, на Бездната, която
той съдържа.
Свастиката
съдържа четири лъча, това е и представяне на числото 4 като три в едно. След
като Буда е интегрирал изразяването на идея като три в едно (например интегриране
от едно Съзнание на трите дантиена), добавяме и Бездната и се получава три в
едно в нула. Пречупванията в свастиката са метафора за пъроначалния път,
извървяло Съзнанието и резкия завой надясно, символизиращо дясното интуитивно
мозъчно полукълбо. (Между другото символа на нацистите е със завой наляво,
което означава превес на лявото полукълбо и знеам до какво е довело това.) Ако Съзнанието
е продължило по пътя си, без да се извърти на 90 градуса то би се въртяло в
кръг (по точно в квадрат, играейки до безкрайност в Платформата, бивайки в
Самсара). А завъртането е на 90 градуса, като 90 е съзнанието извървяло девет пълни
цикъла и е поело пътя към Бездната на своя Източник. При завъртане на 180
градуса всеки обект става своята противоположност, при 90 градуса обекта е в
„златната среда”, „Баланса”, Съзнанието поело по „средния път”, „нулевата
точка” в която синусоидата на Съзнанието пресича абсцисата на Източника. Свастиката
е символ на това че Всички пътища колабират в Нулевата точка, в Източника/Нищото.
Затова тя е символ на „Черното слънце”.
Идеята за
избор между „Нищото” и „Нещото” е основополагаща и е естествено колективното
несъзнателно да е избрало някаква форма за идеята. За „предходното” поколение
това е трилогията „The Neverending
story”, за „настоящото” - трилогията „Матрицата”, за „следващото” -
филма „Ready player one”,
който вероятно също ще се превърне в трилогия. А защо трилогии? Защото това
отново е изразяване на една идея като 3в1. През около двадесет години темата се
разиграва отново и отново. Двадесет години е периодът на смяна на едно
поколение с друго. Поради усложняване на всеки следващ двадесетгодишен цикъл и
поколението, което го преживява, идеята е все по-завоалирана и същевременно
съответства на развитието на поколението, за която е предназначена.
В „Neverending story” тя е
изобразена най-„ясно”. Ще разгледам накратко само първата серия от трилогията. Там
Нищото поглъща целия приказен свят на Фантазия и само Въображението на детето
може да го рестартира. Нищото е директна метафора за т.н. „Черно слънце”. Във
филма то не може да бъде изобразено, защото Нищото не подлежи на описание. Това
е неговата най-близка аналогия до която творците на филма са стигнали:
Това много
прилича на интерпретацията event
horizon на черна дупка при астрономите. Сред Нищото остава празно
пространство, изобразено чрез космоса:
Но самото Нищо
не може да бъде изобразено.
Главния герой
в първата серия на „Приказка без край” е Атрею. Той е представител на
Светлината, което личи от неговия медальон:
Змията,
захапала опашката си и образуваща легнала по хоризонтала осмица е символ на безкрайната
Платформа, на която играем, разказвайки си различни истории.
В случая имаме
два преплетени змии, образуващи две осмици. Това е символ на двойния рестарт на
Играта във филма - един път във Фантазия и втори път в човешкия „истински”
свят.
Имената на
двамата главни герои - Бастиън и Атрею също имат дълбок смисъл. Когато Атрею се
изправя пред второто изпитание на Оракула, той се изправя срещу истинския си
аз:
Това
е метафора за единството на Атрею и Бастиън. Тоест не може да има разстояние
между точка А и точка Б, защото двете са едно и също нещо.
Спасяването
на Фантазия зависи от даването на ново име на Императрицата. Това създаване на
конкретика е характерно за Светлината. Защото в Мрака всичко е възможно, там
конкретика и имена няма. Бастион извиква новото име на Императрицата и по мои спомени това
име беше Мария. Сега обаче, при ново гледане, се оказва че новото и име е Moon child - Лунно дете. Това
несъмнено е Мандела ефект за мен.
И
всичко потъва в мрак... (Картинка на мрака няма да поставям:)). Обаче ще сложа
диалога: „Бастиън: -Защо е толкова тъмно? Императрицата: - В началото винаги е
тъмно.” И после разбираме че цялата Фантазия се съдържа в едно зрънце пясък.
Това всъщност е индивидуалната Искра на Бастион, отделила се от Мрака, чрез
която той сътворява нова Фантазия. И това става чрез неговите желания. Ако няма
желания не може да има Фантазия. Всъщност всяко желание е изхвърляно от
Бездната/Нулата и сътворява нова Реалност. Защото в Нищото/Тъмното Реалност
няма...
Виждате колко
много неща са наблъскани в „Приказка без край” и това е само частица от тях.
Трилогията „Матрицата” съдържа същите идеи, но и нещо повече, възможността за окончателен
избор на Нищото: https://www.parallelreality-bg.com/analizi/podrobnianalizi/609-light-and-dark-64.html#edn48.
Накратко, виждаме как идеята зад 108 се разгръща циклично за всяко следващо
поколение.
Сега ще
приключвам тази статия, защото ако започна да разгръщам същата идея и зад филма
„Event Horizon” от 1997 г. и синхромистичната му връзка с „Матрицата” (Лорънс
Фишбърн участва и в двата филма) и как героят на Сам Нийл също губи зрението си
преди да се гмурне в черната дупка, накрая съвсем няма да знам как да кръстя
тази статия.
Ще напиша само
че този беше първия филм, който гледах в кино със съраунд система и излизайки
от залата получих херпес/стреснушка от реалността на изложената идея - паралелни
вселени на абсолютното зло и окончателен край на Всичко. Холивуд се беше
погрижил отлично с демонизирането на идеята зад черната дупка, а и аз бях само
на 23 години....
А сега разбрах
и че качването на тази статия ще се забави... Напоследък все по трудно успявам
да качвам статиите си. Матрицата продължава да реагира все по-остро,
сътворявайки токови удари, липса на интернет, липса на достъп до собствения ми
сайт, блокирване на компютъра ми, изгаряне на монитора, липса на вече създадени
файлове, а понякога просто софтуера на сайта не иска да приеме статията.
Във връзка с
монитора се разигра следната история:
След като ми
изгоря монитора (който беше от 1989 година, но нещо работещо не сменям) се наложи да си намеря нов. Първо се чудих
дали не е видео картата или монитора или и двете. Затова отидох до съседите
(които си идват веднъж на няколко дни за по десет минути за да нахранят
животните) - оказа се че точно в момента в който отидох те бяха там. Използвах
един от техните стари монитори за да видя дали моя компютър работи и се оказа
че няма проблем. Следващата стъпка беше да намеря нов монитор. Не става по
интернет - няма монитор! Обадих се на една приятелка от бившата ми работа за да
се видим, докато купувам нов монитор и от дума на дума и казах че
"замазявам" (това е нова дума с която много се гордея :)) стария
монитор. И тогава на нея и хрумна че тя има почти нов монитор в своята маза,
който ще ми подари с радост (за което съм дълбоко благодарен). И сподели че
споменаването на маза е отключило тази информация. Мазата обикновено е най-тъмната
част на жилището на хората, което всъщност е метафора за това че всичко от
което имаш нужда е в тъмнината и те очаква.
Аnd the moral of the
story is: когато ти дотрябва нещо се оказва че то вече е налично и те
очаква да го вземеш. Живота ми е изпъстрен с истории, илюстриращи идеята.
Всъщност съпротивата на Системата ми дава енергия
за повече писане и причина да не се отказвам, за което съм и благодарен. От
друга страна това блокира достъпа на масовата публика до материалите в него.
Това обаче не е проблем, тъй като и без това масовия читател не се интересува и
не може да разбере подобна информация, а който има нужда да прочете написаното,
ще успее по един или друг начин. Въпреки това в следващите дни ще опитам да
кача съдържанието на сайта в bloggger,
за да има възможност за неговото търсене и намиране...
Всичко от
което имаме нужда вече се намира около нас...
Няма коментари:
Не е разрешено публикуването на нови коментари.