„OtherLife” - добре дошли в Матрицата



 Това е филмирана история за избора, който всички правим всеки един момент - да бъдем или да не бъдем.. Това е история и за същността на Реалността, която „живеем”.

Филма е произведен от red apple spectrum films, а както е известно още от библията, ябълката е символ на Земната игра. Името на компанията и първия кадър на филма ни показват метафорично цялото му съдържание.
           Първия кадър представлява окото на главната героиня - Ren Amari. Това всъщност е анаграма - A Mariner. Мореплавателя е смислов синоним на откривател, каквато роля Рен играе във филма. А какво всъщност е окото? 
 Зеницата винаги е черна, тя може да се свива и разширява, което е всъщност и метафора за съзнанието в тази Игра. Всъщност зеницата е старгейта през който навлизаме в тази реалност. Това е представено и във филма „Аватар”, където при влизане в изкуственото тяло ние заспиваме в едната реалност, за да отворим очи в другата.

Колкото по-малко е светлината, толкова по-широка е зеницата. В почти пълна тъмнина зеницата е разширена почти до края на ириса. Тоест колкото е повече Тъмнината, толкова по-разширено е Съзнанието. Самата форма на окото всъщност е  vesica piscis - мястото от което почти всички хора са се появили в тази реалност. Регулирайки с клепача количеството светлина ние с всяко мигане изразяваме свободния си избор колко голяма част от реалността да възприемем и колко разширено съзнание да налеем в нея.


Сюжета на филма OtherLife разказва за разработването на компютърна програма, с която е възможно да се преживее неразличимо от оригинала копие на Реалността.Всъщност това е едно към едно с реалността, която споделяме. През 2015 година физик откри компютърен код в самата структура на реалността (https://www.sott.net/article/301611-Living-in-the-Matrix-Physicist-finds-computer-code-embedded-in-string-theory). Има голяма вероятност всички ние да обитаваме виртуална реалност, подобна на изобразеното във филмовата поредица „Матрицата”.
За хората, които в по-голямата част от живота си са нещастни това може да подейства освобождаващо - нищо от това което ни заобикаля не е реално, включително и самите ние. От друга страна самите ние сътворяваме тази реалност чрез своите избори в тази шарена Игра и точно ние сме отговорни за нея. Това е и основата на Дзен будизма, с разликата че в него човек е предизвикан чрез лично преживяване да разбере тази истина. Всъщност ние наистина имаме възможност да правим Всичко, което поискаме тук. Защото ние сме програмистите в тази реалност.
Това отговаря и на един друг въпрос - ”Защо всичко в тази платформа е лишено от първичен, основен смисъл? Защо е необходимо сами да наливаме смисъл в Играта?” Защото всяка компютърна програма по същество не може да създаде смисъл, той се налива от потребителя, а платформата само осигурява условия за това. А защо Платформата е дуална? Защото основата на всяка програма е 0 и 1, включено и изключено, тя може да съществува само в едно от двете състояния. Изключение от това правило са квантовите компютри, в които освен 0 ИЛИ 1 съществува и състояние 0 И 1. Метафорично описание на възможността на Съзнанието да изгради съвсем нова реалност ВЪРХУ съществуващата платформа без правилата и ограниченията и.
Това е показано и едно към едно във филма, когато главната героиня е затворена във собственото си творение, за да може правителството да тества възможността  за използването на програмата като затвор (защо ли това не ме изненадва:)). След изтичане на „едногодишния” (който в реалността се явява няколкосекунден) срок на наказанието и неговото рестартиране, вбесената Рен успява да разбие стената на изкуствено създадената килия и да сътвори свой собствен свят с неописуемо разнообразие извън нея. Но всичко това все още става в рамките на Програмата, наречена OtherLife / Матрицата.. Това е и метафора за това как Съзнанието може да разбие своето собствено програмиране в рамките на системата. То обаче трябва да унищожи тази система и да излезе от нея. Ето и реалността, която тя създава - кубичната палатка е изкуствено създадената килия, а целия останал свят е творение на Рен
 В началото написах и че това е история за Избора. Във филма цялото сътворяване на програмата OtherLife от Рен е предизвикано от нещастния случай с брат и Джаред. Творението на Амари е замислено точно за да създаде условия Джаред да направи избор - да продължи да съществува в тази реалност или да продължи Пътя си.

Всичко за което говорих досега е символично закодирано в този кадър, който е и един от последните във филма:
       Кубичната форма на пода представлява дуалната Платформа/Матрица, на която всички ние играем. Тук са и играчите - Ин и Ян, Тъмните и Светлите. Червеното куфарче е символ на закрепостеното в Матрицата посредством технология Съзнание.

           







Няма коментари: