Вавилон 5




Някои от Вас са запознати със сериала Sense8, разкриващ влиянията и взаимодействието на различни части на един и същ Висш аз или Душа. Термина Висш аз се изчерпа тотално, макар че и Душа е доста осран. Серияла Вавилон 5 е свързан  пряко със Sense8.

Добра метафора за състоянието на нещата е един клон (това е душата) и по-малки клончета, издънки на основния клон (това са т.н. инкарнации, хората в заобикалящата ни реалност). Сега си предсавете една върба (или вижте тази).



 


Основните и клони са над водата, а малките клончета плуват във водата. Това е метафора и че „Душата” или „Висшия аз” е в друга плътност, и въпреки всичко той е едно цяло със своите инкарнации. Понякога, когато течението е силно или има силен вятър, малките клончета изплуват от водата, тоест преминават в друга плътност. Това е метафора за Смъртта, която плаши хората. След като вятъра отслабне клончетата отново се потапят във водата (т.н. прераждане). Но това вече не е същата река, водата от която са излезли клончетата вече е изтекла. И клончетата не са същите. Различната вода е добро описание за различните времеви периоди на планетата (реката) Земя, които преживяваме с различни личности. Между другото, когато станеш съзнателен за „различната вода” в която се потапяш, без да преминаваш през Смъртта се наблюдава „Мандела ефекта”. Когато обаче станеш съзнателен за живота на клончето от твоя основен Клон, ти можеш да дърпаш умения, познания и опит от тях (да го наречем живителен сок) и да даваш своите на тях. Аз го правя постоянно, както и всички останали, просто болшинството не е съзнателно за процеса. Точно както е показано във филма „Аватар” с тази светеща върба, която са кръстили „Дървото на душите”.
 
 След като обясних възможно най-просто какво сме ние (или поне част от нас са), сега ще се върна на сериала Sense8, в който всъщност се разиграва варианта, в който клончетата стават съзнателни за други клончета от същия клон и че те са едно цяло на някакво ниво - http://www.parallelreality-bg.com/analizi/kratkianalizi/551--sense8.html. Автори на сериала са братя (сестри) Уашовски. Третия автор (нещата винаги вървят по три) е Майкъл Стражински.

За Уашовски е писано много, но кой е Майкъл Стражински? Той е създателя на сериала Вавилон 5. https://en.wikipedia.org/wiki/Babylon_5. Всъщност сериала е метафора за вариант, в който клончетата се отделят от основния Клон и стават самостоятелни Дървета.
На друго ниво сериала е първото пряко разкриване на играта на Полярностите. Чрез различни метафори е показано как Полярностите от „по-висш” тип играят своята игра, използвайки „по-низшите” раси като пионки и никога не действат една срещу друга пряко, неспособни да напуснат Играта.
Светлата полярност е изобразена чрез ангелоподобните Ворлони, криещи се в костюми за свръхзащита. Тяхното мото е „Кой си ти” - Пътя на себеопознаването, но само чрез предоставените от тях средства. Криенето им в костюм е метафора за това че самите те не знаят кои наистина са те.
Тъмната полярност е изобразена чрез расата на инсектоидните Сенки. Тяхното мото е „Какво искаш” - Пътя на изпълняване на желанията на всяка цена и всички средства.
 
 Редът и Подчинението срещу Хаоса и Еволюцията. Всъщност това е художествено изобразяване на двете основни политически системи - социализъм и капитализъм/демокрация. Населението на планетата в момента обаче е избрала пътя на „демокрацията”, заела е страната на Тъмната полярност.

В човешкия живот това подобна ситуация се случва в т.н. развод. когато родителите се опитват да накарат децата да вземат страна. Не за добруването на децата, а за да се почувстват родителите прави (което също е казано в прав текст в епизода).
Показан е и Пътя за излизане от тази кръг - "Разбирането е триостър меч: Твоята страна, тяхната страна и истината". Решението е да не се избира никое от двете, а да се намери собствен, уникален Път. Всичко това е показано в сезон 4, серия 6 - „Into The Fire” (да, сбора неслучайно е 10).
В сериала са представени още много интересни метафори за това, какво сме ние и по какъв Път вървим, актьорската игра е на отлично ниво и има много хумор. Ефектите не могат да се сравнят с наличните в момента, но изпълняват добре поддържащата си функция.
 
 Самата станция е унищожена през 2281 година, което е 11 / 11 / 9 (или 23+8). Тези цифри винаги намират отражение в точните продукции.

Сега вече можем да разберем защо Уашовски са избрали Майкъл Стражински за техен творчески партньор. А много вероятно е те да са издънки от един и същ Клон.

Няма коментари: